Stypendium Miasta Kalisza im. Świętego Jana Pawła II
Regulamin dotyczący przyznawania Stypendium Miasta Kalisza im. Św. Jana Pawła II znajduje się w zakładce Ogłoszenia
UKS "17" Kalisz w finale mistrzostw Polski!
W sobotę, 12 czerwca, w hali sportowej naszej szkoły odbył się finał mistrzostw województwa w minisiatkówce dziewcząt w kategorii "3". W rywalizacji wzięło udział 12 drużyn z Poznania, Leszna, Wrześni, Krotoszyna, Gostynia, Piły, Środy Wlkp., Trzcianki i Kalisza. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że zawodniczki UKS "17" Kalisz, podopieczne trenera Jakuba Stankiewicza, zostały wicemistrzyniami Wielkopolski i awansowały do finału mistrzostw Polski. Gratulujemy!
Szczegółowe informacje pod linkami:
https://calisia.pl/finalowe-zmagania-w-minisiatkowce-w-sp-17-w-kaliszu-uks-17-z-awansem-do-mistrzostw-polski-zdjecia,51035
https://kalisz.naszemiasto.pl/uks-17-kalisz-zagra-w-finale-mistrzostw-polski-w/ar/c1-8322476
https://zyciekalisza.pl/artykul/uks-17-kalisz--wicemistrzem/1184154
Sukces w finale Olimpiady
Z ogromną radością informujemy, że Tobiasz Wybieralski, uczeń klasy 8b (opiekun Ewa Grzelak), uzyskał tytuł finalisty Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Chemicznej zorganizowanej przez Wydział Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Gratulujemy sukcesu oraz życzymy dalszych naukowych osiągnięć.
Międzyszkolny konkurs języka niemieckiego "Einer von der Besten”
W piątek 14 maja 2021 r. odbył się międzyszkolny konkurs języka niemieckiego "Einer von der Besten" nawiązujący swoją formą do znanego teleturnieju "1 z 10". Konkurs został przygotowany przez nauczycieli języka niemieckiego ze Szkoły Podstawowej Nr 8 oraz Szkoły Podstawowej Nr 9 i był adresowany do uczniów klas siódmych. Z naszej szkoły wzięły w nim udział laureatki etapu szkolnego: Hania Kaczała z klasy 7b, Amelia Janiszewska z klasy 7c i Dominika Potaś z klasy 7d. Wszyscy uczniowie, chociaż odpowiadali pod presją czasu na pytania prowadzącego, wykazali się wysokim poziomem wiedzy i umiejętności językowych. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Dominika Potaś zajęła II miejsce ex eaquo z uczennicą ze Szkoły Podstawowej Nr 9. Gratulujemy! Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy, a laureaci również nagrody rzeczowe.
Dzień Dziecka z matematyką
Z okazji Dnia Dziecka uczniowie klasy 4b wzięli udział w niecodziennej lekcji matematyki. Pani Iwona Wybieralska przygotowała dla dzieci ciekawą, zagadkową lekcję, pełną przygód i tajemnic, której tematem było mnożenie i dzielenie w formie interesujących gier i łamigłówek oraz układanie wózka z domina matematycznego. Wszystkie zabawy były fascynujące i rozwijające dziecięcą wyobraźnię.
Szkolne Dni Języków Obcych
W maju obchodziliśmy Szkolne Dni Języków Obcych. W tym roku szkolnym nie mogliśmy spotkać się w auli podczas turnieju wiedzy więc ich tegoroczna edycja miała charakter zdalny. Tematem przewodnim tego przedsięwzięcia była kultura krajów, w których używa się języka angielskiego lub niemieckiego. Podczas zajęć nauczyciele języków obcych prezentowali informacje na temat wybranego miejsca, obyczaju lub człowieka związanego z określonym krajem. Następnie uczniowie wybrali interesujące ich zagadnienie i wykonali plakat zachęcający do zgłębienia tematu. Efekty pracy można zobaczyć pod linkiem https://www.facebook.com/sp17kalisz/posts/4339498826069139
Finał Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Chemicznej
W sobotę 29 maja 2021 r. na Wydziale Chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie odbył się finał Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Chemicznej, w którym udział wzięło trzech naszych uczniów: Adam Schlesinger i Tobiasz Wybieralski z klasy 8b oraz Maksymilian Roliński z klasy 8c. Nasi reprezentanci rywalizowali w gronie licznych zawodników ze szkół podstawowych z całej Polski, rozwiązując test składający się z 11 zadań. Trzymamy kciuki i z niecierpliwością czekamy na oficjalne ogłoszenie wyników!
Prosta droga do szczęścia, czyli kilka słów o psychologii pozytywnej na lekcjach języka angielskiego
Amerykańscy badacze określają ją mianem nauki o szczęściu człowieka. Psychologia pozytywna to stosunkowo młody ruch, zajmujący się badaniem czynników wyzwalających naturalną i autentyczną radość z życia. Wszyscy jesteśmy ludźmi, doświadczamy różnych emocji i różnie na nie reagujemy. Jak, mimo nie zawsze pozytywnie nastrajającej codzienności, kształtować pozytywną postawę u siebie i swoich dzieci?
Oto kilka stref psychologii pozytywnej:
1. pielęgnowanie pozytywnych relacji w komunikacji międzyludzkiej,
2. pielęgnowanie dobrych relacji z rodziną, bliskimi, przyjaciółmi,
3. wypełnianie codzienności pozytywnymi emocjami,
4. troszczenie się o swoje ciało, dobry sen, ćwiczenia i uśmiech (kiedy to tylko możliwe i zgodne z naszymi uczuciami),
5. rozwijanie strategii radzenia sobie ze stresem,
6. pielęgnowanie nauki samodzielnego myślenia, odkrywanie sensu i znaczeń,
To właśnie ta radość i zaangażowanie w "tu i teraz" są odżywczym pokarmem dla ducha, ciała i umysłu. Są tym, przy czym w równym stopniu warto się zatrzymać, co warto współdzielić i zapamiętywać. W pierwszym tygodniu po nauczaniu zdalnym staraliśmy się znaleźć drobne rzeczy, które nas cieszą i sprawiają, że nasze życie jest piękne. Na lekcjach w klasie 4a, 6d i 7d znaleźliśmy i doceniliśmy to, co nas otacza... a prace uczniów to dowód na to, że dali się oni zarazić szaleństwem psychologii pozytywnej wprowadzonej przez panią Agnieszkę Wąchała - Kliszewską. Doceniajmy wszystko co mamy wokół nas, a świat będzie lepszym miejscem!
"Nie dokonuje odkrycia ten, kto nie bada niemożliwości"
Te słowa Alberta Einsteina przyświecały nam po powrocie do nauki stacjonarnej w szkole. Uczniowie klas 6d i 6e, pod opieką pani Iwony Wybieralskiej, uczestniczyli w projekcie "Transformers matematyczny wśród brył przestrzennych". Zadaniem uczniów było zbudowanie z graniastosłupów, ostrosłupów oraz walców i stożków różnych robotów. Na początku sklejali oni bryły, a następnie kierując się wyobraźnią projektowali wygląd swojego stwora. To była świetna zabawa!
Big Live Classes - międzynarodowe lekcje języka angielskiego
W okresie od marca do maja 2021 r. uczniowie klas: 5a, 5b oraz 6f wraz z nauczycielem języka angielskiego, panią Joanną Dominiak, wzięli udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym Live Classes. Projekt zorganizowany został przez wydawnictwo Pearson we współpracy z BBC, a jego celem było doskonalenie kompetencji komunikacyjnych w języku angielskim oraz umożliwienie uczniom kontaktu z ich rówieśnikami z innych państw. W ramach projektu uczniowie uczestniczyli w cyklu lekcji online, prowadzonych przez wykładowców z Wielkiej Brytanii. Tematyka zajęć dostosowana była do wieku i poziomu językowego uczniów, którzy mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę z zakresu transportu (transport przyszłości), sportu (sporty ekstremalne w Wielkiej Brytanii) oraz zwiedzić wirtualnie londyńskie zoo. Językiem wykładowym był język angielski. Oprócz uczniów z Polski, w lekcjach uczestniczyli ich rówieśnicy m.in. z Grecji, Czech, Ukrainy, Chorwacji, Hiszpanii, Meksyku i Argentyny. Nasi uczniowie zaprezentowali również swoje umiejętności, wykonując na koniec każdych zajęć prezentację w aplikacji Padlet. Każda z osób biorących udział w projekcie otrzymała dyplom uczestnika. Wszystkim uczestnikom projektu gratulujemy umiejętności językowych oraz wzorowego reprezentowania naszej szkoły na arenie międzynarodowej.
Regulamin funkcjonowania szkoły w czasie epidemii koronawirusa
Szanowni Państwo,
zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem funkcjonowania szkoły w czasie epidemii koronawirusa, obowiązującym od 17 maja 2021 r. Aktualne zasady organizacji pracy szkoły znajdują się w zakładce Regulamin - COVID 19.
XX Rejonowy Przegląd Monodramów
Zaplanowany na 24 października 2020 roku XX Rejonowy Przegląd Monodramów został z powodu pandemii rozstrzygnięty z dużym opóźnieniem. Jury w składzie: Kamilla Kiermasz, Barbara Wąsik oraz Bożena Bochen pełniąca funkcję sekretarza, oceniło przygotowane prezentacje na podstawie przesłanych nagrań wideo. Przyznano nagrody i wyróżnienia w trzech kategoriach wiekowych. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że zwyciężczynią wśród najmłodszej i najliczniej reprezentowanej grupy została Maja Andrzejak z klasy 3c, a Miłosz Nawrocki, również uczeń klasy 3c, zdobył III miejsce. Wyróżnienie przyznano Lenie Szablewskiej z klasy 2d. Jury wyraziło uznanie dla zaangażowania wykonawców i ciekawych propozycji interpretacyjnych. Komisja artystyczna podkreśliła, że mimo trudnych warunków, udało się twórcom, opiekunom, reżyserom, małym aktorom i zapewne domownikom stworzyć niezwykle interesujące spektakle. Wszyscy uczestnicy przeglądu oraz ich opiekunowie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz książki a laureaci nagrody książkowe.
Nagrodzone monodramy można zobaczyć pod linkami:
Monodram Mai https://www.youtube.com/watch?v=RvqDeuZZjHg
Monodram Miłosza https://www.youtube.com/watch?v=AJ8ZkXFbJ7I
Monodram Leny https://www.youtube.com/watch?v=1Ad4xX2r3gA
Wyniki Międzyszkolnego Konkursu Booktalking - czyli ciekawie o książce w języku angielskim
Konkurs był zorganizowany przez panią Agnieszkę Wąchałę - Kliszewską. Polegał on na krótkim zareklamowaniu książki w języku angielskim. Booktalking to również dzielenie się ze słuchaczami swoim entuzjazmem do książek. Główną zasadą prezentacji książek metodą booktalkingu jest nieujawnianie wszystkich informacji o książce, ale uwzględnianie tylko „kuszących fragmentów". Uczniowie państwowych, jak i prywatnych szkół podstawowych w Kaliszu spróbowali swoich sił i zmierzyli się z tym wyzwaniem. Wszystkie filmy spełniły kryteria, ale komisja, w składzie p. A. Wąchała - Kliszewska i p. A. Sowińska, podjęła jednogłośnie decyzję, że w kategorii klas 7-8 niezaprzeczalnym zwycięzcą okazał się kreatywny uczeń naszej placówki z klasy 8f - Kajetan Mużyło. Drugie miejsce w tej kategorii zajął także uczeń Szkoły Podstawowej nr 17 z klasy 7e - Maciej Binkowski. Miejsce trzecie zdobyła uczennica Szkoły Podstawowej nr 10 - Laura Królak (klasa 7). W kategorii klas 4-6 miejsce pierwsze wywalczyła najmłodsza uczestnica naszej szkoły z klasy 5b - Amelia Stańczak. Miejsce drugie zdobyła uczennica Szkoły Podstawowej Nr 8 - Melania Marciniak (klasa 6). Miejsce trzecie otrzymała uczennica Szkoły Sióstr Nazaretanek w Kaliszu - Julita Czarnasiak (klasa 6). Wszystkim serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział. Nagrody oraz dyplomy bedą do odebrania na portierni dnia 1 czerwca. Prace zwycięzców można zobaczyć pod linkami: https://tiny.pl/rvd1w oraz https://tiny.pl/rvd1d
FORMOZA CHALLENGE 2021 W KALISZU
Termin: 16 maja 2021
Miejsce: Kalisz, Leśne Centrum Edukacyjne „Las Winiarski”, Gajowa 1, 62-800 Kalisz
Dystanse: SHORT (ok. 6 km), TEAM (ok. 6 km) oraz ULTRA (ok. 6 km)
Konkurencje: format drużynowy (od 4 do 10 osób), indywidualny
Uczestnicy: amatorzy, dorośli i dzieci (KIDS)
Przeszkody:od 20 do 40 przeszkód zarówno naturalnych, jak i sztucznych. Przeszkody z wykorzystaniem wiedzy J.W. Formoza oraz sprzętu tej i innych jednostek wojskowych.
Zapisy: www.formozachallenge.com
Zaczynamy od Kalisz. Dopisz swoją historię. 16 maja i prezydenckiego teamu pod wodzą Krystiana Kinastowskiego - Prezydenta Miasta Kalisza.
Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych
5 maja obchodziliśmy Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych. Z tej okazji została przygotowana prezentacja, w której wykorzystano prace plastyczne naszych uczniów. Zapraszamy do obejrzenia! https://youtu.be/A1HbyDBsdv8
"Inny - nie znaczy gorszy"
W naszej szkole został zorganizowany konkurs plastyczny pt. "Inny - nie znaczy gorszy". Wzięli w nim udział uczniowie klas 1-8. Celem konkursu było zwiększenie świadomości uczniów na temat tolerancji oraz rozwijanie uzdolnień plastycznych. Prace konkursowe zostały ocenione w dwóch kategoriach: klas 1-3 i klas 4-8. Prace, które znalazły się na podium oraz zdobyły wyróżnienia, prezentujemy na zdjęciach. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów!
Matematyczny sukces!
29 kwietnia 2021 r. odbył się finał Konkursu Matematycznego w III LO im. M. Kopernika w Kaliszu. Wzięło w nim udział 32 uczniów ze szkół podstawowych z naszego regionu. Uczniowie zmagali się z zadaniami otwartymi i zamkniętymi z różnych dziedzin matematyki. Z ogromną przyjemnością informujemy, że uczennica klasy 8d, Alicja Matuła (opiekun Iwona Wybieralska), została laureatem Konkursu, zdobywając I miejsce! Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Ogólnopolskie Konkursy "Galileo" - wyniki
W dniach 1 - 5 marca 2021 roku, ok. 150 uczniów naszej szkoły z klas 4 - 8, wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Galileo, organizowanym przez Centrum Edukacji Szkolnej. Nasi uczniowie brali udział w konkursach z języka polskiego, języka angielskiego, geografii, przyrody, biologii i historii. Wielu z nich osiągnęło bardzo dobre wyniki. Poniżej zamieszczamy listę uczniów, którzy zdobyli dyplomy laureata, nagrody książkowe lub dyplomy wyróżnienia.
Obchody Światowego Dnia Ziemi 22 kwietnia 2021
Jak co roku w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Ziemi, tym razem jednak, nie w auli szkolnej, ale zdalnie - na zajęciach z przyrody, biologii i geografii. Uczniowie klas czwartych mieli za zadanie napisać list w imieniu przyrody do wszystkich ludzi, aby lepiej opiekowali się oni światem natury, który nas otacza. Natomiast uczniowie klas starszych uczestniczyli w zajęciach na temat działań proekologicznych, które korelowały z tegorocznym hasłem Dnia Ziemi "Przywróć naszą Ziemię". Oto niektóre ich działania udokumentowane zdjęciami: oszczędność wody (nabieranie w kubek wody podczas mycia zębów), stosowanie na co dzień, podczas zakupów, toreb wielokrotnego użycia, systematyczne segregowanie śmieci, używanie doniczek ceramicznych zamiast plastikowych dla roślin, sprzątanie lasów w okolicy. A Ty jak na co dzień dbasz o naszą Ziemię?
Sukces w konkursie powiatowym "Czysty las - zadowoleni ludzie i zwierzęta"
Z okazji obchodów Dnia Ziemi 2021 Ośrodek Kultury Leśnej w Gołuchowie zorganizował konkurs dla uczniów z klas VI-VIII pt. "Czysty las - zadowoleni ludzie i zwierzęta". Celem konkursu było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania lasów oraz na negatywny wpływ śmieci na życie i zdrowie zwierząt, promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie i budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię. Konkurs polegał na przygotowaniu plakatu ilustrującego główny temat lub filmiku/spotu ekologicznego. Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w obu kategoriach. Jury, spośród nadesłanych ponad 120 plakatów, przyznało I miejsce naszej uczennicy z klasy 8c - Helence Jakubowskiej! Helenka odznacza się wyjątkowym talentem plastycznym oraz wrażliwością przyrodniczą. Gratulujemy wielkiego sukcesu! Prace plastyczne, wśród nich naszej Helenki, będą prezentowane na wystawie w Powozowni Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie.
ROK 2021 - odkryto niepublikowaną dotychczas historię z krainy Śródziemia… Projekt "Hobbitowy cosplay"
Zapraszamy do obejrzenia filmu! https://www.youtube.com/watch?v=hpVpaZnhMqk
Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej
13 kwietnia to Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej - wydarzenia z 1940 r. zapisanego na kartach historii Polski krwią i męczeńską śmiercią tysięcy Polaków.
Rocznica ta po raz kolejny przypomina o tragicznych losach polskich jeńców wziętych do niewoli radzieckiej. Dramat oficerów Wojska Polskiego, policjantów, strażników więziennych, strażników leśnych, funkcjonariuszy wywiadu i kontrwywiadu oraz pracowników polskiej administracji na Kresach Wschodnich rozpoczął się 17 września 1939 r. W tym dniu Armia Czerwona, z opóźnieniem realizująca ustalenia układu Ribbentrop - Mołotow z 23 sierpnia 1939 r., dokonała agresji na Polskę. Do sowieckiej niewoli dostało się około ćwierć miliona żołnierzy, w tym 10 tys. oficerów, których ulokowano w kilku miejscach odosobnienia. Następnie przeniesiono ich do trzech obozów zlokalizowanych w Kozielsku (żołnierze), Ostaszkowie (policjanci) i Starobielsku (żołnierze i przedstawiciele innych służb). 5 marca 1940 r. władze Związku Sowieckiego podjęły decyzję w sprawie zatrzymanych Polaków. Wyrok śmierci na Polaków został wydany, bez procesu, przez Stalina i Berię, w imię zgubnej ideologii zmierzającej do podboju świata, w imię nienawiści do Polski.
Model płuc - prace klas siódmych
W lutym i marcu klasy siódme zaangażowały się w realizację zadania projektowego na biologii. Jego celem było wykonanie modelu płuc i przeprowadzenie symulacji wdechu powietrza do płuc, tłumacząc w ten sposób mechanizm oddychania. Wszyscy uczniowie sumiennie i z zaangażowaniem zrealizowali zadanie, uświadamiając sobie jednocześnie, że anatomia człowieka to temat teoretycznie bliski, a w rzeczywistości nieprosty i złożony.
Ankieta dla mieszkańców Kalisza
Drodzy Rodzice,
Miasto Kalisz we współpracy z firmą Metaphor opracowuje właśnie diagnozę strategiczną Kalisza.
W związku z tym zwracamy się do Państwa z prośbą o wypełnienie ankiety internetowej, dotyczącej oceny jakości życia w naszym mieście. Ankieta ta jest w pełni anonimowa i nie służy gromadzeniu żadnych danych osobowych. Państwa odpowiedzi zostaną zapisane na koncie należącym do Urzędu Miasta Kalisza.
Ankietę można wypełnić w dniach od 31 marca do 14 kwietnia 2021 r. elektronicznie pod następującym linkiem:
https://forms.gle/w88pjuoZrJ7Hg33v7
W razie pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt pod adresem: marcelina.krajnik@metaphor.pl lub na numer telefonu: +48 506 831 840.
Państwa opinia jest dla nas bardzo ważna.
Dziękujemy za poświęcony czas i udział w naszym badaniu!
Urząd Miasta Kalisza
Wydział Rozwoju Miast
Międzynarodowy Dzień Matematyki
12 marca w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Matematyki. W tym dniu, na lekcjach matematyki, uczniowie rozwiązywali łamigłówki oraz rebusy. Wśród atrakcji znalazło się również matematyczne "Koło fortuny". W ramach Dnia Matematyki chętni uczniowie przygotowali plakaty i prezentacje na temat królowej nauk. Matematyko, żyj nam sto lat!
Wielkanoc w Polsce i za granicą
Uczniowie klasy 7b przygotowali prezentację dotyczącą wielkanocnych zwyczajów i tradycji w Polsce oraz za granicą. Opisują w niej zanikające u nas tradycje związane z tym świętem. Z prezentacji dowiadujemy się także, w jaki sposób Wielkanoc obchodzona jest w innych krajach na świecie. Zachęcamy do jej obejrzenia.
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych uczniowie klasy 7b wraz z wychowawcą i nauczycielami wspomagającymi pragną złożyć całej społeczności szkolnej najserdeczniejsze życzenia zdrowia, wzajemnej życzliwości oraz nadziei!
Klasa 5a w Teatrze Piasku
Znasz historię o Kopciuszku?
24 marca 2021 r. klasa 5a wraz z wychowawczynią wzięła udział w niecodziennym spektaklu online, w którym gra aktorów przeplatała się ze sztuką malowania piaskiem. Takiej interpretacji pięknej baśni jaką jest "Kopciuszek" jeszcze nie widzieliśmy! Poczuliśmy ogromne emocje, uwierzyliśmy w cuda, które mogą zmienić życie każdego z nas i dają nadzieję na lepszy los. Podczas transmisji na żywo zobaczyliśmy baśń przedstawioną za pomocą malowania piaskiem w wykonaniu Tetiany Galitsyny - zwyciężczyni programu "Mam Talent". Artystce na scenie towarzyszyli aktorzy.
Dzień Kolorowej Skarpetki
21 marca obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki. Z tej okazji uczniowie klas 1-3 założyli "niedoparki", a klasy starsze przygotowały prace wykonane w edytorze grafiki. W ten sposób chcieliśmy uczcić dzień poświęcony osobom z trisomią 21 chromosomu. Zapraszamy do obejrzenia filmu!
Światowy Dzień Trisomii
21 marca przypada Światowy Dzień Trisomii. Pomysłodawcą tego święta był Stylianos E. Antonarakis, genetyk z uniwersytetu w Genewie. Data ta wiąże się z istotą zaburzenia - trisomią 21 chromosomu. Zapraszamy do obejrzenia naszego filmu pt. „(Nie)zwykłe dziewczyny”, które kochają życie. Jedna z nich, Zuzanna jest uczennicą naszej szkoły, a druga – Łucja, mieszka niedaleko stolicy. Życzymy, abyście mieli tyle radości i samozaparcia w pokonywaniu trudów życia, co one!
Płazy na lekcji w klasie 6c
Na lekcji biologii uczniowie klasy 6c postanowili lepiej poznać i zrozumieć temat związany z płazami. Są one kręgowcami wodno - lądowymi i należą do nich: salamandry, traszki, żaby, kumaki, ropuchy. W celu utrwalenia wiadomości dzieci wykonały z plasteliny modele wybranych przez siebie płazów ogoniastych i bezogonowych. Nie było łatwo, ale efekty są zdumiewające. Zobaczcie sami!
Znamię! Znam je?
Dołącz do Ogólnopolskiego programu profilaktyki czerniaka w edycji 2020/2021! Przeczytaj informacje zawarte w ulotce! Bądź czujny!
Pamiętajcie o drugim śniadaniu!
Zabezpieczamy się przed wirusami - myjemy ręce, nosimy maseczki, zachowujemy dystans, ale często zapominamy o zdrowym odżywianiu, które nie tylko pozwala nam rosnąć i daje siły do działania, ale także buduje odporność naszego organizmu. Bardzo ważne jest drugie śniadanie. Pamiętać o tym powinny nie tylko dzieci z klas 0-3, które przynoszą je do szkoły, ale także uczniowie klas starszych, którzy niestety muszą uczyć się w domu. Klasa 2c zaprasza wszystkich „zdalniaków” do samodzielnego robienia i jedzenia zdrowych, pożywnych kanapek. Pamiętajcie też o piciu wody, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Samo przygotowanie dla siebie drugiego śniadania może być niezłą frajdą.