Kontakt

Szkoła Podstawowa Nr 17
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Stefana Szolc - Rogozińskiego
w Kaliszu

ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 3b, 62-800 Kalisz
tel./fax: 62 765 34 33
sekretariat@sp17.kalisz.pl

Dzisiaj:
Wczoraj:
Wszyscy:
1662
3926
5409729

Twoje IP: 18.119.167.189

 

zapr1

SP17 drzwi otwarte2

 

Siatkarskie Osrodki Szkolne

 

 

 Dyplom powstanie warszawskie

 

 

 

Dyplom Sprzatamy dla Polski 7

 

 

 

DyplomWielkoduchy

 

 

 

 Dyplom Akcja Zonkile 20232024

 

 

  

DyplomBohaterOn

 

 

 

PodziekowanieMaraton20232024

 

 

 

DyplomZapachSwiat

 

 

 

ZaswiadczenieTydzienAmerykanski

 

 

 

Podziekowanie NarodoweCzytanie2023

 

 

 

 Certyfikat Sprzatamy dla Polski

 

 

 

 Certyfikat SprzatanieSwiata2324

 

 

  

Dyplom Bieg Urwisa

 

 

 

Dyplom Rajd Wiosenne Majaki

 

 

 

 Dyplom Akcja Zonkile 20222023

 

 

 

Dyplom Sprzatamy dla Polski 5 edycja

 

 

 

  DyplomOgolnopolskiTurniejBezpieczenstwa

 

 

 DyplomRajdPTTKKamienieHistorii

 



DyplomZielonyKadr

 

 

PodziekowanieSchronisko1

 



SzkolaDoHymnuDyplom20221

 

 


 dyplomszkolapamieta2022

 

 

 Narodowe Czytanie - podziękowanie

 

 


DyplomBBC2122

 

 

PodziękowanieKlucze

 

 


Europa i ja

 


 Dyplom




 DzienIntegracji

 

 

DyplomZabawazeSztuka

 

 

 

SzkolaPamieta7

 

 


dyplom

 

 

 DyplomAZonkile

 

 

Podziękowanie20523

 

 

 

CertyfikatDzienSportu1  

 

 

PieknaNaszaPolskaCała

 

 

 

 

  

 

Debata oksfordzka

phoca thumb m image00115 czerwca w naszej szkole, w ramach działaności Szkolnego Klubu Młodego Obywatela, odbyła się debata oksfordzka na temat: „Kontenery podziemne – w trosce o estetykę osiedla DOBRZEC". Debata była przygotowywana przez cały rok szkolny, a została poprzedzona cyklem spotkań z przedstawicielami: Fundacji CREO, Przedsiębiorstwa Oczyszczania Miasta EKO oraz Spółdzielni Mieszkaniowej DOBRZEC. 
Debata oksfordzka to wyjątkowo trudne przedsięwzięcie, gdyż wymaga fachowego przygotowania członków zespołów, ale przede wszystkim musi przebiegać z zachowaniem zasad kultury oraz poprawności językowej, a używać można tylko argumentów rzeczowych i merytorycznych. Liczą się konkrety: definicje, fakty i statystyki, a nie przywoływane naprędce indywidualne spostrzeżenia i opinie. Debata oksfordzka to szczególny, sformalizowany typ dyskusji dwóch drużyn - propozycji i opozycji. Drużyny są czteroosobowe. Propozycja broni tezy debaty, opozycja stara się ją obalić. Marszałkiem została Zuzanna Szyińska z klasy 8e, prowadziła obrady, udzielała głosu oraz dyscyplinowała uczestników. W drużynie propozycji zasiedli: Blanka Janiak i Maja Smolińska z klasy 7e oraz Maja Przepiórka i Aleksandra Tessmer z klasy 7c. Drużynę opozycji reprezentowali: Kacper Ubycha z klasy 7e, Hanna Kaczała z klasy 8b oraz Oliwier Ogodniczak i Artur Powolny z klasy 8d. Przebieg debaty punktowała zgromadzana publiczność. Zdaniem propozycji pojemniki podziemne są o wiele lepszym rozwiązaniem dla naszego osiedla. Są przede wszystkim estetyczne, muszą być bowiem wmontowane w podziemne silosy. Na powierzchni widać tylko niewielki, najczęściej stalowy wlot zsypu, który można jeszcze dodatkowo ozdobić. Ponadto są bardziej pojemne, a więc kosze zapełniają się dłużej. Grupa zwróciła uwagę na brak fetoru, który zwykle roztacza się w okolicy tradycyjnych altan śmietnikowych. Podziemne silosy skutecznie izolują bowiem wszelkie uciążliwości zapachowe. Dostęp do pojemników mają tylko uprawnione osoby, a więc w zasadzie odpada problem rozsypywania śmieci, czy rozgrzebywania ich przez ptaki i inne zwierzęta. Grupa opozycji, która wydawać by się mogło miała trudniejsze zadanie, świetnie z niego wybrnęła. Uczniowie zwrócili uwagę na wysokie koszty tych niestandardowych rozwiązań, wynikające zarówno z montażu, jak i obsługi oraz konieczność przeszkolenia pracowników. Przytoczyli konkretne przykłady wskazujące, że także przy tego typu kontenerach może być bałagan, gdyż większy problem to mentalność ludzi i ich podejście do segregacji śmieci. Debata zakończyła się zwycięstwem grupy propozycji, ale tylko jednopunktowym. Po skończonej wymianie zdań uczniowie podali sobie ręce i dziękowali za ciekawą dyskusję, nawet jeżeli w dalszym ciągu nie byli przekonani do stanowiska propozycji.




Copyright © 2013 - Szkoła Podstawowa Nr 17 w Kaliszu

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES :

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dowiedz się więcej

Akceptuję ?