Szkolny Klub Wynalazców
Członkowie Szkolnego Klubu Wynalazców (uczniowie, klasy: 6a i 6b, wraz z panią Ewą Krawczyk) zgłosili się do biura patentowego Felixa, Neta i Niki z prototypami sprzętów, gadżetów czy robotów, które pomogą współczesnym ludziom rozwiązać ich problemy. Szkolni naukowcy, zainspirowani lekturą powieści Rafała Kosika, opracowali swoje arcyciekawe projekty. Grupy trzyosobowe wymyśliły, a następnie zaprezentowały przed klasą swoje propozycje licznych udogodnień na co dzień. Uczniowie nie tylko mieli możliwość wykazania się kreatywnością, ale także umiejętnością sprawnego posługiwania się słowem pisanym, tworząc opisy. Następnie grupy wynalazców przygotowały prezentacje swoich dzieł. Omówienie efektów wytężonej pracy przed klasą okazało się świetnym ćwiczeniem niełatwej sztuki wystąpień publicznych. Co więcej, udział w tym zadaniu był okazją do współpracy, dzielenia się pomysłami, negocjacji w grupie, ustalania ostatecznego stanowiska czy uczenia się od siebie nawzajem. Po omówieniu, dokonaniu samooceny i oceny wynalazków, przeprowadziliśmy głosowanie na najprzydatniejszy sprzęt spośród tych, które podziwialiśmy: Cyberłyżkę, Mechawilka, Pożeracza metali, Teleportera, Teleczapkę, Atomizera, CyberAGD, Śmieciobota, Galaxy Watch Teleporta, Furbynatora, Foodtraka czy Mechakota. Szczególne uznanie zdobyły: Sprzątacz 2000 (wielofunkcyjne urządzenie wyręczające nas w porządkowaniu przestrzeni, wykorzystujące sztuczną inteligencję), Latauto (ekologiczny, zaawansowany pojazd latający przenoszący nas na duże odległości) i Foodtrak (sprzęt rozwiązujący problem głodu na świecie). Przy okazji świetnej zabawy, młodzież mogła nabyć podstawową wiedzę na temat zgłaszania patentów i zastrzegania praw do własnych dóbr. Kto wie, może z naszych uczniów wyrosną prawdziwi naukowcy i wynalazcy?